Generalne Warunki Handlowe etykieta sklepu internetowego
Te Ogólne Warunki Handlowe etykieta sklepu internetowego zostały opracowane we współpracy z Konsumenckim Stowarzyszeniem w ramach Konsultacyjnej Grupy Koordynacyjnej ds. Samoregulacji (CZ) Rady Społeczno-Gospodarczej i wchodzą w życie od 1 czerwca 2014 roku.
Te Ogólne Warunki Handlowe będą stosowane przez wszystkich członków Stichting Webshop Keurmerk, z wyjątkiem usług finansowych, o których mowa w ustawie o nadzorze finansowym i w miarę nadzoru tych usług przez Nederlandsche Bank.
Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Identyfikacja przedsiębiorcy
Artykuł 3 - Zastosowanie
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa
Artykuł 6 - Prawo odstąpienia
Artykuł 7 - Obowiązki konsumenta w okresie odstąpienia od umowy
Artykuł 8 - Korzystanie z prawa odstąpienia przez konsumenta i związane z tym koszty
Artykuł 9 - Obowiązki przedsiębiorcy w okresie odstąpienia od umowy
Artykuł 10 - Wyłączenie prawa odstąpienia
Artykuł 11 - Cena
Artykuł 12 - Wykonanie i dodatkowa gwarancja
Artykuł 13 - Dostawa i wykonanie
Artykuł 14 - Transakcje długoterminowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Artykuł 15 - Płatność
Artykuł 16 - Procedura reklamacyjna
Artykuł 17 - Spory
Artykuł 18 - Gwarancja branżowa
Artykuł 19 - Postanowienia dodatkowe lub odmienne
Artykuł 20 - Zmiany w Ogólnych Warunkach Handlowych etykieta sklepu internetowego
W niniejszych warunkach zastosowanie mają następujące definicje:
1. Umowa dodatkowa: umowa, na mocy której konsument nabywa produkty, treści cyfrowe lub usługi w związku z umową zawieraną na odległość, a te produkty, treści cyfrowe lub usługi są dostarczane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie umowy między tą osobą trzecią a przedsiębiorcą;
2. Okres karencji: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
3. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w celach związanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub zawodową;
4. Dzień: dzień kalendarzowy;
5. Treści cyfrowe: dane wytworzone i dostarczone w formie cyfrowej;
6. Umowa o charakterze ciągłym: umowa o regularne dostarczanie towarów, usług i/lub treści cyfrowych w określonym czasie;
7. Trwały nośnik: dowolne narzędzie - w tym poczta elektroniczna - umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych do niego osobiście w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi w przyszłości lub korzystanie z nich przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwala na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
8. Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie odstąpienia od umowy;
9. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która jest członkiem Stichting Webshop Keurmerk i oferuje produkty, (dostęp do) treści cyfrowych i/lub usługi konsumentom na odległość;
10. Umowa zawierana na odległość: umowa zawarta między Przedsiębiorcą a Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży produktów, treści cyfrowych i/lub usług na odległość, w której do momentu zawarcia umowy włącznie korzysta się wyłącznie lub wspólnie z jednej lub kilku technik porozumiewania się na odległość;
11. Wzór formularza odstąpienia od umowy: europejski wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty w załączniku I do niniejszych warunków;
12. Technika porozumiewania się na odległość: środki, które można wykorzystać do zawarcia umowy bez konieczności jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu;
Ergo2Work BV:
Postweg 50 A2
6523 LD Nijmegen
Holandia
Dostępny od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:30
Telefon: +31 24 3296116
Adres e-mailowy: info@ergo2work.pl
Strona internetowa: www.ergo2work.pl
KRS: 54113989
VAT: NL8511.69.338.B01
1. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy i do każdej umowy zawieranej na odległość między przedsiębiorcą a konsumentem.
2. Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość przedsiębiorca wskaże, w jaki sposób można sprawdzić ogólne warunki u przedsiębiorcy i że zostaną one przesłane konsumentowi bezpłatnie tak szybko, jak to możliwe na żądanie.
3. W przypadku zawarcia umowy na odległość drogą elektroniczną, niezależnie od poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł go przechowywać w prosty sposób na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami w formie elektronicznej oraz że na żądanie konsumenta zostaną one przesłane bezpłatnie drogą elektroniczną lub w inny sposób.
4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, akapity drugi i trzeci stosuje się odpowiednio, a w przypadku sprzecznych warunków konsument może zawsze polegać na obowiązującym postanowieniu, które jest dla niego najbardziej korzystne.
1. Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, zostanie to wyraźnie określone w ofercie.
2. Oferta zawiera kompletny i dokładny opis oferowanych produktów, treści cyfrowych i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić właściwą ocenę oferty przez konsumenta. Jeśli przedsiębiorca używa obrazów, są one prawdziwą reprezentacją oferowanych produktów, usług i / lub treści cyfrowych. Oczywiste błędy lub oczywiste błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
3. Każda oferta zawiera takie informacje, że dla konsumenta jest jasne, jakie prawa i obowiązki są związane z przyjęciem oferty.
1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, umowa zostaje zawarta w momencie przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia odpowiednich warunków.
2. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi przyjęcie oferty drogą elektroniczną. Dopóki otrzymanie tej akceptacji nie zostanie potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
3. Jeżeli umowa zostanie zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony elektronicznego przesyłania danych i zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeśli konsument może zapłacić elektronicznie, przedsiębiorca będzie przestrzegać odpowiednich środków bezpieczeństwa w tym celu.
4. Przedsiębiorca może w ramach prawnych - poinformować się, czy konsument może spełnić swoje zobowiązania płatnicze, a także wszystkie te fakty i czynniki, które są ważne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy, aby nie zawierać umowy, ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub wniosku lub dołączyć specjalne warunki do realizacji, podając przyczyny.
5. Przedsiębiorca, najpóźniej w chwili dostarczenia konsumentowi produktu, usługi lub treści cyfrowych, prześle na piśmie lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób na trwałym nośniku, następujące informacje:
1. adres odwiedzin oddziału przedsiębiorcy, do którego konsument może udać się z reklamacją;
2. warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, lub wyraźne powiadomienie o wyłączeniu prawa do odstąpienia od umowy;
3. informacje o gwarancjach i istniejącej obsłudze posprzedażnej;
4. cena wraz ze wszystkimi podatkami produktu, usługi lub treści cyfrowych; w stosownych przypadkach koszt dostawy; oraz sposób płatności, dostawy lub wykonania umowy zawartej na odległość;
5. wymogi dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok lub na czas nieokreślony;
6. jeżeli konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, wzór formularza odstąpienia od umowy.
6. W przypadku transakcji na czas określony postanowienie poprzedniego ustępu ma zastosowanie tylko do pierwszej dostawy.
Dla produktów:
1. Konsument może rozwiązać umowę dotyczącą zakupu produktu w okresie do namysłu wynoszącym co najmniej 14 dni bez podania przyczyn. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, ale nie może zobowiązać konsumenta do podania przyczyny (przyczyn).
2. Okres odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub osobę trzecią wyznaczoną z wyprzedzeniem przez konsumenta, która nie jest przewoźnikiem, lub:
1. jeżeli konsument zamówił wiele produktów w tej samej kolejności: w dniu, w którym konsument lub osoba trzecia wyznaczona przez konsumenta otrzymała ostatni produkt. Przedsiębiorca może, pod warunkiem, że wyraźnie poinformował o tym konsumenta przed złożeniem zamówienia, odrzucić zamówienie na wiele produktów o różnych terminach dostawy.
2. jeżeli dostawa produktu składa się z kilku przesyłek lub części: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatnią przesyłkę lub część;
3. w przypadku umów o regularne dostarczanie produktów przez określony czas: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała pierwszy produkt.
W przypadku usług i treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym:
3. Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, przez co najmniej 14 dni bez podania przyczyny. Operator może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia, ale nie może zobowiązać konsumenta do podania przyczyny (przyczyn).
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 3, rozpoczyna się następnego dnia po zawarciu umowy.
5. Wydłużony okres na odstąpienie od umowy dla produktów, usług i treści cyfrowych niedostarczonych na nośniku materialnym w przypadku niepoinformowania o prawie do odstąpienia od umowy: Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczył konsumentowi wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia od umowy lub wzoru formularza odstąpienia od umowy, okres możliwości odstąpienia od umowy wygasa po upływie dwunastu miesięcy od końca pierwotnego okresu możliwości odstąpienia od umowy określonego zgodnie z poprzednimi ustępami niniejszego artykułu. Jeżeli przedsiębiorca dostarczył konsumentowi informacje, o których mowa w poprzednim ustępie, w ciągu dwunastu miesięcy od daty wejścia w życie pierwotnego okresu do namysłu, okres do namysłu wygasa 14 dni po dniu, w którym konsument otrzymał te informacje.
1. W okresie refleksji konsument powinien ostrożnie obchodzić się z produktem i jego opakowaniem. Rozpakowuje lub używa produktu tylko w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Podstawową zasadą jest to, że konsument może obsługiwać i sprawdzać produkt tylko w taki sposób, w jaki mógłby to robić w sklepie.
2. Konsument ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości produktu wynikające ze sposobu obchodzenia się z produktem, który wykracza poza to, co jest dozwolone w ust. 1.
3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli przedsiębiorca nie dostarczył mu wszystkich wymaganych prawem informacji o prawie do odstąpienia od umowy przed lub przy zawarciu umowy.
1. Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, powiadamia o tym przedsiębiorcę w terminie na odstąpienie od umowy za pomocą wzoru formularza odstąpienia od umowy lub w inny jednoznaczny sposób.
2. Tak szybko, jak to możliwe, ale w ciągu 14 dni od dnia następującego po powiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, konsument zwraca produkt lub przekazuje go (upoważnionemu przedstawicielowi) przedsiębiorcy. Nie jest to wymagane, jeśli przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze produkt. Konsument dotrzymał terminu zwrotu w każdym przypadku, jeśli zwróci produkt przed upływem okresu odstąpienia od umowy.
3. Konsument zwraca produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami, jeśli to możliwe w oryginalnym stanie i opakowaniu oraz zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę.
4. Ryzyko i ciężar dowodu prawidłowego i terminowego wykonania prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na konsumencie.
5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Jeżeli przedsiębiorca nie wskazał, że konsument powinien ponieść te koszty lub jeżeli przedsiębiorca wskaże, że sam poniesie te koszty, konsument nie musi ponosić kosztów przesyłki zwrotnej.
6. Jeżeli konsument odstąpi od umowy po uprzednim wyraźnym zażądaniu, aby wykonanie usługi lub dostawa gazu, wody lub energii elektrycznej, które nie zostały przygotowane do sprzedaży w ograniczonej objętości lub określonej ilości, rozpoczęły się w okresie odstąpienia od umowy, konsument jest winien przedsiębiorcy kwotę proporcjonalną do części zobowiązania spełnionego przez przedsiębiorcę w momencie odstąpienia od umowy, w porównaniu z pełnym wykonaniem zobowiązania.
7. Konsument nie ponosi żadnych kosztów z tytułu świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, które nie zostały przygotowane do sprzedaży w ograniczonej objętości lub ilości, lub dostarczania centralnego ogrzewania, jeżeli:
a. przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi wymaganych prawem informacji dotyczących prawa odstąpienia od umowy, zwrotu kosztów w przypadku odstąpienia od umowy lub wzoru formularza odstąpienia od umowy, lub;
b. konsument nie zażądał wyraźnie rozpoczęcia świadczenia usługi lub dostarczania gazu, wody, energii elektrycznej lub centralnego ogrzewania w okresie na odstąpienie od umowy.
8. Konsument nie ponosi żadnych kosztów z tytułu dostarczenia w całości lub w części treści cyfrowych, które nie są dostarczane na trwałym nośniku, jeżeli:
a. przed ich dostarczeniem nie wyraził wyraźnej zgody na rozpoczęcie wykonywania umowy przed upływem okresu do namysłu;
b. udzielając zgody, nie potwierdził utraty prawa do odstąpienia od umowy; lub
c. przedsiębiorca nie potwierdził tego oświadczenia konsumenta.
9. Jeżeli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, wszystkie dodatkowe umowy zostaną rozwiązane z mocy prawa.
1. Jeżeli przedsiębiorca umożliwia konsumentowi powiadomienie o odstąpieniu drogą elektroniczną, niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania tego powiadomienia.
2. Przedsiębiorca zwraca wszystkie płatności konsumenta, w tym wszelkie koszty dostawy naliczone przez przedsiębiorcę za zwrócony produkt, niezwłocznie, ale w ciągu 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy. O ile przedsiębiorca nie zaproponuje, że sam odbierze produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu udowodnienia przez konsumenta, że zwrócił produkt, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
3. Do zwrotu kosztów przedsiębiorca użyje tych samych środków płatności, których użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inną metodę. Zwrot jest bezpłatny dla konsumenta.
4. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy droższy niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia, przedsiębiorca nie ma obowiązku zwrotu dodatkowych kosztów za droższy sposób.
Przedsiębiorca może wyłączyć następujące produkty i usługi z prawa do odstąpienia od umowy, ale tylko wtedy, gdy wyraźnie zaznaczył to w momencie składania oferty lub przynajmniej w odpowiednim czasie przed zawarciem umowy:
1. Produkty lub usługi, których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy
2. Umowy zawierane podczas aukcji publicznej. Aukcja publiczna oznacza metodę sprzedaży, w której produkty, treści cyfrowe i / lub usługi są oferowane przez przedsiębiorcę konsumentom, którzy uczestniczą lub mają możliwość osobistego uczestnictwa w aukcji pod kierunkiem prowadzącego aukcję, w której zwycięski oferent jest zobowiązany do zakupu produktów, treści cyfrowych i / lub usług;
3. Umowy o świadczenie usług, po pełnym wykonaniu usługi, ale tylko wtedy, gdy:
a. świadczenie rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta; oraz
b. konsument oświadczył, że traci prawo do odstąpienia od umowy po pełnym wykonaniu umowy przez przedsiębiorcę;
4. Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, jeżeli umowa przewiduje konkretną datę lub okres wykonania i inne niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, usług wynajmu samochodów i gastronomii;
5. Umowy dotyczące działalności rekreacyjnej, jeżeli w umowie przewidziano konkretną datę lub okres jej wykonania;
6. Produkty wytworzone według specyfikacji konsumenta, które nie są prefabrykowane i które są wytwarzane na podstawie indywidualnego wyboru lub decyzji konsumenta lub które są wyraźnie przeznaczone dla konkretnej osoby;
7. Produkty, które szybko się psują lub mają ograniczony okres przydatności do spożycia;
8. Produkty zapieczętowane, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i których pieczęć została zerwana po dostarczeniu;
9. Produkty, które ze względu na swój charakter są nieodwracalnie zmieszane z innymi produktami po dostawie;
10. Napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, ale których dostawa może nastąpić dopiero po 30 dniach i których rzeczywista wartość zależy od wahań na rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
11. Zapieczętowane nagrania audio, wideo i oprogramowanie komputerowe, których pieczęć została zerwana po dostarczeniu;
12. Gazety, czasopisma lub dzienniki, z wyjątkiem ich prenumeraty;
13. Dostarczenie treści cyfrowych innych niż na nośniku materialnym, ale tylko wtedy, gdy:
a. spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta; oraz
b. konsument oświadczył, że traci tym samym prawo do odstąpienia od umowy.
1. W okresie ważności podanym w ofercie ceny oferowanych produktów i/lub usług nie mogą ulec podwyższeniu, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmian stawek podatku VAT.
2. W przeciwieństwie do poprzedniego ustępu, Przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, na które Przedsiębiorca nie ma wpływu, ze zmiennymi cenami. Ten związek z wahaniami oraz fakt, że wszelkie wymienione ceny są cenami docelowymi, zostaną wymienione w ofercie.
3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych lub przepisów.
4. Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy przedsiębiorca je przewidział oraz:
a. wynikają one z przepisów lub postanowień ustawowych; lub
b. konsument jest uprawniony do rozwiązania umowy w dniu, w którym podwyżka ceny staje się skuteczna.
5. Ceny podane w ofercie produktów lub usług zawierają podatek VAT.
1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi spełniają warunki umowy, określone specyfikacje w ofercie, zgodność z uzasadnionymi wymaganiami dotyczącymi solidności i/lub przydatności oraz obowiązujące przepisy prawa i/lub regulacje rządowe obowiązujące w dniu zawarcia umowy. Jeśli to zostało uzgodnione, przedsiębiorca ponadto gwarantuje, że produkt nadaje się do użytku inaczej niż zwykły.
2. Dodatkowa gwarancja udzielana przez przedsiębiorcę, dostawcę, producenta lub importera nigdy nie ogranicza praw i roszczeń, jakie przysługują konsumentowi na podstawie umowy w przypadku niewywiązania się przedsiębiorcy z jego części umowy.
3. Przez dodatkową gwarancję rozumie się każde zobowiązanie przedsiębiorcy, dostawcy, importera lub producenta, w ramach którego przysługują konsumentowi określone prawa lub roszczenia, wykraczające poza te, do których jest on zobowiązany ustawowo w przypadku niewywiązania się z jego części umowy.
1. Przedsiębiorca będzie zachowywać najwyższą staranność przy przyjmowaniu zamówień na produkty i realizacji usług oraz przy ocenie wniosków o udzielenie usług.
2. Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał przedsiębiorcy.
3. Zgodnie z postanowieniami zawartymi w artykule 4 niniejszych ogólnych warunków handlowych, przedsiębiorca wykonuje przyjęte zamówienia starannie i niezwłocznie, lecz w terminie nie dłuższym niż 30 dni, chyba że uzgodniono inny termin dostawy. Jeżeli dostawa ulegnie opóźnieniu lub zamówienie nie może zostać zrealizowane, lub jedynie częściowo, konsument otrzyma powiadomienie o tym najpóźniej 30 dni po złożeniu zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów i prawo do ewentualnego odszkodowania.
4. Po rozwiązaniu umowy zgodnie z poprzednim ustępem, przedsiębiorca niezwłocznie zwróci konsumentowi zapłaconą kwotę.
5. Ryzyko uszkodzenia i/lub zagubienia produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostarczenia ich konsumentowi lub uprzednio wyznaczonemu i przedsiębiorcy znanemu przedstawicielowi, chyba że strony wyraźnie ustalą inaczej.
Wypowiedzenie:
1. Konsument może wypowiedzieć umowę na czas nieokreślony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w każdym czasie, zgodnie z uzgodnionymi zasadami wypowiedzenia i okresem wypowiedzenia wynoszącym maksymalnie jeden miesiąc.
2. Konsument może wypowiedzieć umowę na czas określony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w każdym czasie na koniec określonego okresu, zgodnie z uzgodnionymi zasadami wypowiedzenia i okresem wypowiedzenia wynoszącym maksymalnie jeden miesiąc.
3. Konsument może wypowiedzieć umowy wymienione w poprzednich ustępach:
• w każdym czasie i nie podlega ograniczeniom dotyczącym wypowiedzenia w określonym terminie lub w określonym okresie;
• co najmniej na tych samych warunkach, na jakich zostały zawarte;
• zawsze z zachowaniem tego samego okresu wypowiedzenia, co przedsiębiorca dla siebie zastrzegł.
Przedłużenie:
4. Umowa na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być przedłużana ani odnawiana milcząco na okres określony.
5. W odstępstwie od postanowień poprzedniego ustępu, umowa na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie codziennych, tygodniowych i miesięcznych gazet oraz czasopism, może być przedłużana milcząco na okres określony, nieprzekraczający trzech miesięcy, jeśli konsument może wypowiedzieć tę umowę przed końcem okresu przedłużenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc.
6. Umowa na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie produktów lub usług, może być przedłużana milcząco na czas nieokreślony tylko w przypadku, gdy konsument zawsze może ją wypowiedzieć, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc. Okres wypowiedzenia wynosi maksymalnie trzy miesiące, jeśli umowa obejmuje regularne dostarczanie codziennych, tygodniowych i miesięcznych gazet oraz czasopism, ale mniej niż raz w miesiącu.
7. Umowa o ograniczonym okresie, obejmująca regularne dostarczanie codziennych, tygodniowych i miesięcznych gazet oraz czasopism w celu zapoznania się z nimi (abonament próbny lub zapoznawczy), nie będzie przedłużana milcząco i automatycznie zakończy się po zakończeniu okresu próbnego lub zapoznawczego.
Czas trwania:
8. Jeśli umowa ma okres trwania dłuższy niż rok, konsument może wypowiedzieć umowę w każdym czasie po upływie roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc, chyba że dobre obyczaje i uczciwość sprzeciwiają się wypowiedzeniu przed upływem ustalonego okresu.
1. O ile w umowie lub dodatkowych warunkach nie określono inaczej, kwoty należne przez konsumenta powinny być uregulowane w ciągu 14 dni od rozpoczęcia okresu odstąpienia od umowy lub, w przypadku braku okresu odstąpienia, w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. W przypadku umowy świadczenia usług termin ten rozpoczyna się od dnia otrzymania przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
2. W przypadku sprzedaży produktów konsumentom, konsument nie może być zobowiązany do przedpłaty przekraczającej 50% wartości umowy, z zastrzeżeniem, że w przypadku uzgodnionej przedpłaty, konsument nie może żądać wykonania związanej z zamówieniem lub świadczenia usług, zanim uzgodzona przedpłata nie zostanie dokonana.
3. Konsument ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia przedsiębiorcy wszelkich nieścisłości w przekazanych lub podanych danych do płatności.
4. Jeżeli konsument nie ureguluje swoich zobowiązań płatniczych w terminie, to po przypomnieniu od przedsiębiorcy i udzieleniu konsumentowi dodatkowego okresu 14 dni na uregulowanie zaległego zobowiązania, a po upływie tego terminu, jeżeli płatność nadal nie zostanie dokonana, konsument będzie obowiązany do zapłaty odsetek ustawowych od pozostałej kwoty oraz przedsiębiorca będzie uprawniony do obciążenia konsumenta kosztami windykacji pozasądowej, które wyniosą maksymalnie: 15% od zaległych kwot do 2.500 €, 10% od kolejnych 2.500 € i 5% od następnych 5.000 €, przy minimalnej kwocie 40 €. Przedsiębiorca może odstąpić od określonych kwot i procentów na korzyść konsumenta.
1. Przedsiębiorca posiada wystarczająco ujawnioną procedurę skargową i postępuje zgodnie z tą procedurą skargową.
2. Skargi dotyczące wykonania umowy powinny zostać zgłoszone przedsiębiorcy w rozsądnym czasie od momentu stwierdzenia wad, kompletnie i wyraźnie opisane.
3. Skargi zgłoszone przedsiębiorcy będą udzielane w ciągu 14 dni od daty otrzymania. Jeżeli skarga wymaga przewidzianego dłuższego czasu na przetworzenie, przedsiębiorca udzieli odpowiedzi w ciągu 14 dni z potwierdzeniem otrzymania skargi i z podaniem orientacyjnego terminu udzielenia pełniejszej odpowiedzi.
4. Skargę dotyczącą produktu, usługi lub obsługi przedsiębiorcy można również złożyć za pośrednictwem formularza skargowego dostępnego na stronie internetowej Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/Misb...). Skarga zostanie wtedy przesłana zarówno do odpowiedniego przedsiębiorcy, jak i do Stichting Webshop Keurmerk.
5. Jeżeli skarga nie może zostać rozwiązana w rozsądnym terminie lub w ciągu 3 miesięcy od złożenia skargi w drodze porozumienia, powstaje spór podlegający procedurze rozstrzygania sporów.
1. Umowy między przedsiębiorcą a konsumentem, do których stosuje się niniejsze ogólne warunki, podlegają wyłącznie prawu niderlandzkiemu.
2. Spory między konsumentem a przedsiębiorcą dotyczące zawarcia lub wykonania umów dotyczących dostarczania przez przedsiębiorcę produktów i usług, mogą być przedstawiane do rozstrzygnięcia przez Komisję ds. Skarg w ramach Stichting Webshop Keurmerk, pod adresem: Postbus 90600, 2509 LP w Hadze (http://www.sgc.nl).
3. Skargę można również złożyć przez stronę internetową Komisji ds. Skarg (http://keurmerk.info/Home/Misb...). Skarga zostanie przesłana zarówno do odpowiedniego przedsiębiorcy, jak i do Stichting Webshop Keurmerk.
4. Komisja ds. Skarg rozpatruje spór jedynie wtedy, gdy konsument najpierw zgłosił skargę przedsiębiorcy w rozsądnym czasie.
5. Spór musi być zgłoszony do Komisji ds. Skarg najpóźniej dwanaście miesięcy po jego powstaniu.
6. Jeżeli konsument chce skierować spór do Komisji ds. Skarg, przedsiębiorca jest związany tą decyzją. Jeśli przedsiębiorca chce skierować spór do Komisji, konsument musi w ciągu pięciu tygodni od pisemnego wniosku przedsiębiorcy wyrazić pisemnie swoje zgodne lub wnioskować o rozpatrzenie sprawy przez właściwy sąd. Jeśli przedsiębiorca nie otrzyma wyboru konsumenta w ciągu pięciu tygodni, przedsiębiorca ma prawo skierować spór do właściwego sądu.
7. Decyzje Komisji ds. Skarg są wydawane zgodnie z zasadami ustalonymi w regulaminie Komisji ds. Skarg (http://www.degeschillencommiss...). Decyzje Komisji ds. Skarg są wydawane w formie wiążącej opinii.
8. Komisja ds. Skarg nie będzie zajmować się sporem ani nie będzie prowadzić postępowania, jeżeli przedsiębiorcy zostanie udzielone zawieszenie płatności, przedsiębiorca ogłosi upadłość lub faktycznie zakończy swoją działalność przed rozpatrzeniem sprawy przez Komisję podczas posiedzenia i wydaniem ostatecznej decyzji.
9. Jeżeli oprócz Komisji ds. Skarg Webshop istnieje inna uznaną komisją ds. skarg, do której przystąpiła Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) lub Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), która jest właściwa dla sporów dotyczących głównie metody sprzedaży lub świadczenia usług na odległość, to pierwszeństwo ma Komisja ds. Skarg Stichting Webshop Keurmerk. Wszystkie pozostałe spory są rozpatrywane przez inną uznaną komisję ds. skarg, do której przystąpiła SGC lub Kifid.
1. Stichting Webshop Keurmerk gwarantuje wykonanie wiążących opinii Komisji ds. Skarg Stichting Webshop Keurmerk przez swoich członków, chyba że członek zdecyduje się poddać wiążącej opinii sądu do oceny w ciągu dwóch miesięcy od daty jej wysłania. Gwarancja ta zostaje przywrócona, jeśli wiążąca opinia pozostaje w mocy po ocenie sądu, a wyrok to potwierdza.
Do maksymalnej kwoty 10 000 euro na opinię, Stichting Webshop Keurmerk wypłaca tę kwotę konsumentowi. W przypadku kwot przekraczających 10 000 euro za opinię, wypłacane jest 10 000 euro. Stichting Webshop Keurmerk ma obowiązek dokładania starań, aby zapewnić, że członek wypełni wiążącą opinię w zakresie przekraczającym 10 000 euro.
2. Aby skorzystać z tej gwarancji, konsument musi złożyć na piśmie roszczenie do Stichting Webshop Keurmerk i przenieść swoje roszczenie przeciwko przedsiębiorcy na rzecz Stichting Webshop Keurmerk. Jeśli roszczenie przeciwko przedsiębiorcy przekracza kwotę 10 000 euro, konsumentowi oferuje się przeniesienie roszczenia na rzecz Stichting Webshop Keurmerk, po czym ta organizacja na własny koszt i we własnym imieniu wniesie pozew o zapłatę w trybie sądowym w celu zaspokojenia roszczenia konsumenta.
Postanowienia dodatkowe lub odmienne w stosunku do niniejszych ogólnych warunków nie mogą działać na niekorzyść konsumenta i muszą być spisane na piśmie lub w taki sposób, aby konsument mógł je dostępnie przechowywać na trwałym nośniku danych.
1. Stichting Webshop Keurmerk nie wprowadzi zmian w niniejszych ogólnych warunkach bez konsultacji z Stowarzyszeniem Konsumentów.
2. Zmiany w niniejszych warunkach wchodzą w życie po ich odpowiednim opublikowaniu, przy czym w przypadku zmian obowiązujących podczas trwania oferty, zastosowanie będzie miała zawsze korzystniejsza dla konsumenta regulacja.
Adres Stichting Webshop Keurmerk: Weteringschans 108 1017 XS Amsterdam
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(to formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Do: [nazwa przedsiębiorcy]
[adres geograficzny przedsiębiorcy]
[numer faksu przedsiębiorcy, jeśli dostępny]
[adres e-mail lub elektroniczny przedsiębiorcy]
• Ja/My* niniejszym informuję/informujemy*, że odstępuję/odstępujemy* od umowy dotyczącej sprzedaży następujących produktów: [określenie produktu]*
dostarczenia następującej treści cyfrowej: [określenie treści cyfrowej]* świadczenia następującej usługi: [określenie usługi]*, odstępuję/odstępujemy*
• Zamówione dnia*/odebrane dnia* [data zamówienia w przypadku usług lub odbioru w przypadku produktów]
• [Imię i nazwisko konsumenta/konsumentów]
• [Adres konsumenta/konsumentów]
• [Podpis konsumenta/konsumentów] (tylko w przypadku przesyłania formularza w wersji papierowej)
* Niepotrzebne skreślić lub wypełnić to, co ma zastosowanie.